Rendkívüli közgyűlésen adták át az ASE díjait

Alapszabály-módosítás miatt rendkívüli közgyűlést tartott az Atomerőmű Sportegyesület. Az ESZI főiskolán tartott esemény egy perces néma tiszteletadással indult, a július végén 81 éves korában elhunyt ASE örökös tag, Csom István olimpiai bajnok sakkozó emlékére. Az alapszabály-módosítás után, az egyesületi kitüntetések átadására került sor.

A díjazottak. Fotó: Szaffenauer Ferenc/Paksi Hírnök

Az ASE örökös tagja címet László Zoltán, a vitorlás szakcsoport elnöke vehette át. Elnöksége tizenöt évéről azt mondta, hogy a ’90-es évek elején még nem volt meg Balatonfüreden a Koloska kikötő, egy kalózhajóval próbálkoztak, de akkor még nem volt annyi ideje, mint amennyire szükség lett volna. – 2002 óta vettem részt aktívan a vezetőség munkájában, 2006-ban lettem a szakcsoport elnöke és azóta végzem ezt a munkát. A szakcsoport 50 fővel és öt hajóval indult, jelenleg 300 tagunk van és 15 nagy hajónk, emellett olyan motoros- és kishajóparkunk, ami a többi egyesületet nézve is kimagaslónak számít a Balatonon. Létszámban aránylag jelentős egyesületté váltunk, az utánpótlással van elmaradásunk. A célunk az, hogy megszerettessük a gyerekekkel a vizet, és majd ők döntenek, hogy szeretnék-e ezt az életformát. A fő tevékenységünk a szabadidős vitorlázás, de már rendeztünk rangos versenyeket, versenybíróink is vannak, szép lassan lépegetünk előre, az elmúlt 15 év erről szólt. Kalózban, finn dinghyben és lézerben voltak vannak versenyzőink, már a tengeren is vitorláztak, és eredményeket értek el, nyilván nem a profi kategóriában. A vízen eltöltött idő nagymértékben határozza meg a vitorlázó tudást. Szerintem a kikötő ezzel a közel 100 hajóval és az egyesületi nagy hajó parkkal elért egy határt, amit stabilizálunk. A balatoni hajók méretében is történik átalakulás, a Koloska kikötő jövőre lesz 30 éves, és egy adott hajóméretre volt akkoriban tervezve. Ma már ezek a hajók nem a legnagyobb kategóriába tartoznak, igen leterhelt a Koloska kikötő, nagyon élénk vitorlás élet zajlik. Voltunk Kékszalag másodikok, országos bajnokok, van sok érmünk, ez a kitüntetés a dolgozószobámba kerül a többi kupa mellé – összegzett.

Kiszli Vanda, a világ- és Európa bajnok maratoni kajakos a szeptember végi világbajnokságra készül. Boldogan nyilatkozott a közgyűlés után, ahol megkapta az ASE örökös bajnoka címet. – Nagyon nagy kitüntetés megkapni az ASE örökös bajnoka címet. Úgy fogom fel, hogy az eddigi munkámat díjazták, és igyekszem majd bebizonyítani, hogy nem véletlenül kaptam meg, méltó vagyok rá, és hozom a további sikereket. Az iskolában mindig sportoltam, és szerettem volna valamit az iskolai szintnél komolyabban csinálni. Körbe néztünk, hogy milyen sportágat lehet versenyszerűen űzni Pakson. Azért nem választottam a dzsúdót, mert nem vagyok egy verekedős, harcos típus. A kajaknál ragadtam. Nagyon megfogott a természetközelisége, amikor először lementem a vízitelepre. Valószínűleg a társaságnak is köszönhető ez, mert a legelejétől kezdve nagyon jó kis csapatunk volt. Sokszor elgondolkozom azon, hogy miért kelek hajnalonként, de szeretem csinálni ezt az egészet. Szeretek edzeni, elfáradni, és szeretem azt, ha egy verseny jól sikerül. Akkor tudom, hogy a befektetett munka megtérült. Sokszor gondolok arra, hogy ez most nagyon fáj, nagyon fáradt vagyok, nem akarok edzeni, nem akarom csinálni. De tudom, hogy ha jól szerepelek egy versenyen, az plusz motivációt ad, tovább segít a munkában. Az érmeim közül nem tudnék egyet sem kiemelni, talán mindig az áll a legközelebb a szívemhez, amit legutóbb nyertem. Tudom, hogy mindegyikért ugyanolyan keményen megdolgoztam. Legközelebb szeptember végén, október elején állok rajtvonalhoz Romániában, a világbajnokságon, rövid körös és normál maratoni távon egyes hajóban is indulok, ott is szeretnék bizonyítani – összegzett Kiszli Vanda.

Kovács Antal, az ASE elnöke az idei eredményekről, és az ASE sportcsarnokának felújításáról is beszélt. – A rendkívüli közgyűlést az alapszabály-módosítása miatt kellett összehívni, adva volt a lehetőség hogy az ASE örökös tagja és örökös bajnoka címeket átadjuk. Bár rövid volt az idei versenyidőszak, sok szép eredmény született. Pupp Réka Eb bronzérme és olimpiai ötödik helyezése, valamint a kajak-kenu országos bajnokságon szerzett érmek nagy sikerek. Még van vissza ebből az évből, két fiatal versenyzőnk a felnőtt világbajnokságon tagja lett a kenu négyesnek. A pandémia nagyon megnehezítette a helyzetünket, ennek ellenére sikerült megtartani a taglétszámot, jelenleg 1305 tagunk van. Nem mondhatom, hogy nyomtalanul múlt el a vírusos időszak, de pozitívumok is vannak. Több korosztálynál megtanulták, hogy mit jelent a reggeli edzés, felkeltek fél hatkor, aminek hatására talán egy picit keményedtek is, akik megmaradtak azokat ez összekovácsolta – mondta Kovács Antal, aki a sportcsarnok felújításáról is beszámolt. – A sportcsarnok bádogozása elkezdődött, azt mondják, nagyon jól sikerült a famunka. Úgy tűnik, hogy sikerül egy több évtizedes problémára pontot tenni. Az átadási határidő december vége, de igyekszünk presszionálni a kivitelezőket, hogy lehetőség szerint minél hamarabb elkészüljenek. Ha egy kicsit csúszik az átadás az általunk elképzelt novemberi időponthoz képest, azt még tudjuk tolerálni, ha utána nem esik be az eső. Addig Szekszárdon lépnek pályára a paksi kosarasok, lesz, amikor a szekszárdi női kosárlabdacsapattal egy napon. A terveink között szerepel, hogy ha ez jól működik, akkor Pakson is rendezünk ilyen kettős mérkőzéses napot.